Om oss

Bröstcancerförbundets vision är att ingen ska drabbas av bröstcancer. Förbundet finansierar bröstcancerforskning, erbjuder stöd och driver opinionsbildning i bröstcancerfrågor. Förbundet har nära 11 000 medlemmar och 32 lokalföreningar runtom i hela Sverige. Bröstcancerföreningen Aurora Sörmland är en av de 32 lokala föreningarna. Vi arbetar för bröstcancerdrabbade och närstående lokalt i Sörmland. Bli medlem eller stödmedlem hos oss för att bidra och få stöd!

Bröstcancerföreningen Aurora Sörmland arbetar på lokal nivå med bröstcancerfrågor, erbjuder medlemmar stöd och anordnar aktiviteter. Aurora består av ca 350 medlemmar runt om i Sörmland.

Vår vision är att ingen ska behöva vara ensam med sin bröstcancer.

Vi vill ge möjlighet för bröstcancerdrabbade att möta andra i liknande situation, erbjuder stöd och erfarenhetsutbyte. Som stödmedlem kan även anhöriga och närstående till bröstcancerdrabbade delta i aktiviteter och få stöd av oss.

Föreningen har utbildade stödpersoner som finns tillgängliga för medlemmar. I föreningen har vi också patientföreträdare som arbetar med att föra fram patientens perspektiv på vården i samverkansmöten med Region Sörmland. Bröstcancerförbundets Rosa band, originalbandet, säljs sedan 1994 under den internationella bröstcancermånaden oktober, även kallad Rosa Oktober.

Vi erbjuder olika lokala medlemsaktiviteter för medlemmar såsom föreläsningar, fysiska aktiviteter, utflykter och träffar. Medlemmar i Bröstcancerföreningen får Bröstcancerförbundets medlemstidning Magasin B, där våra medlemmar kan ta del av information om bröstcancer och om hur det är att leva med det. Varmt välkommen till oss!

Stadgar, policies och andra styrdokument:

Bröstcancerförbundets stadgar

Bröstcancerförbundets policies och andra styrdokument