Aktiviteter

All vår verksamhet och gemenskap styrs av medlemmarnas behov och efterfrågan, så ta gärna möjligheten att komma med förslag på aktiviteter. Tillsammans kan vi göra mer för fler. Du är välkommen på alla aktiviteter i hela Sörmland, oberoende på vart du bor. Så välj det som låter kul!

Ej datumsatta aktiviteter

Fikaträffar - NyköpingDatum meddelas senare

Fikaträffar - Nyköping

1 februari, 7 mars, 4 april, 2 maj, Kronans konditori, Bagaregatan i Nyköping (gamla Princess). (Ingen anmälan krävs.)

Fikaträffar - KatrineholmDatum meddelas senare

Fikaträffar - Katrineholm

Sultans konditori. Sker på onsdagar ojämna veckor.

Marknader/evenemangDatum meddelas senare

Marknader/evenemang

Tycker du att det skulle vara roligt att vara med och stå ute och representera Aurora på tillställningar. Hör av dig till styrelsen på sormland@brostcancerforbundet.se! Så hjälper vi till med att skapa kontakt med andra medlemmar som vill stå, bord, saker att sälja, skyltar. Ja det som kan tänkas behövas.

Tid och datum meddelas senare
Föreläsning med humorDatum meddelas senare

Föreläsning med humor

Under våren kommer vi att få lyssna till Monika Titor som är journalist och författare till boken ”Kul med cancer - hur man tar sig igenom bröstcancer”. Hon har haft bröstcancer två gånger 2010 och 2014 och har föreläst om tiden före, under och efter bröstcancerbehandlingen för Bröstcancerföreningen i Uppsala och Västerås. Detta har hon gjort för att ge hopp och glädje till dem som varit med om detta, som håller på med sin behandling eller är anhöriga till någon som drabbats. Hon tror nämligen på att vi kan klara mycket om vi vågar släppa in skratt och livsglädje i det svåra som händer oss. En föreläsning med humor. Detta kommer ske via hybridmöte. Fysiskt i Eskilstuna, men även digitalt. Återkommer med datum.

Tid och datum meddelas senare
Föreläsning om kostDatum meddelas senare

Föreläsning om kost

Dunia Dauod föreläser om sambandet mellan kost och cancer. Med en magisterexamen inom nutrition brinner hon för att sprida faktabaserad kunskap om kostens effekt på vår hälsa. Det har betytt mycket för Dunia att bcf Amazona har varit nöjda med hennes föreläsningar och hon vill gärna fortsätta sprida kunskap inom området. Hon erbjuder nu sina föreläsningstjänster även till vår förening! Detta kommer ske via hybridmöte. Fysiskt i Eskilstuna, men även digitalt. Återkommer med datum.

Datumsatta aktiviteter

Ängby Gårdsbutik, Katrineholm24 april

Ängby Gårdsbutik, Katrineholm

Där kan vi köpa ägg, lammkött, ull och garn mm. Anmälan till Ewa på 070-456 47 12.

Onsdag 24 april 2024
Gökkväll vid Boda Kvarn22 maj

Gökkväll vid Boda Kvarn

Vi åker till Boda Kvarn och lyssnar efter göken. Samåkning från Sjukhusparkeringen, Katrineholm kl 16:30. Anmälan till Marja på 070-598 15 04

Onsdag 22 maj 2024, 16:30
Råby Vävstuga23 maj

Råby Vävstuga

Anmälan senast den 10 maj till Kenny Fransson på 070-295 48 51

Torsdag 23 maj 2024, 14:00
Avslutning i Ulla-Britts fina koloniträdgård, Katrineholm19 juni

Avslutning i Ulla-Britts fina koloniträdgård, Katrineholm

Tag med något att grilla. Anmälan till Ulla-Britt på 070-630 22 06.

Onsdag 19 juni 2024, 17:00